Creation of originality and added value
独創性と付加価値をクリエイトする。
ダイショーファッションテキスタイルは、独創性と付加価値をクリエイトすることに重点を置いたテキスタイルの企画・開発・販売を行う企業です。
品質とオリジナル性にこだわった当社が企画・開発するテキスタイルは、幅広いリスク商品と共に、取引先である国内のアパレルメーカー様に高い評価をいただいております。
Daisho Fashion Textile is a company which plans, develops and sales textiles focusing on creating originality and added value.
The textiles planned and developed by Daisho Fashion Textiles which is focusing on quality and originality, are highly evaluated by domestic apparel manufacturers, who are our customers, along with a wide range of inventory.
We continue to challenge ourselves to create something of value.
価値あるものを生み出すために挑戦し続ける。
高品質な製品を生み出す技術力、唯一無二のオリジナルデザインを開発する企画力、顧客のニーズを理解し実現する提案力、わたしたちのものづくりは、これらが三位一体となり、これまでにない付加価値のあるテキスタイルを創り出すことに注力しています。
そして、テキスタイルのプロフェッショナルとしてさらなる貢献ができるよう、世界を見据えた挑戦を続けてまいります。
In our manufacturing, we focus on creating textiles with unprecedented added value by combining our technical capabilities to produce high-quality products, our planning capabilities to develop one-of-a-kind original designs, and our proposal capabilities to understand and realize customer needs.
We continue to take on challenges with an eye on the world so that we can make further contributions as textile professionals.
Going beyond universal values with original fabrics
オリジナルファブリックで普遍的な価値を超えていく。
イタリアのビエラ、イギリスのハダースフィールドと並び、ウール製品の世界三大産地のひとつに数えられる尾州に本社を置くダイショーは、尾州産地のDNAを何より大切にしています。
その高い技術力と品質から、世界中のハイブランドやコレクションブランドから支持されている産地ならではのものづくりは、我々の原点でもあります。
当社は尾州産地での知識を活かし、世界各産地でのオリジナルファブリックを企画製造しリスク在庫しています。
そして近年メンズのお客様やコレクションブランド様とのお取引も増え、普遍的な商品だけでなく、新たなテキスタイルの発信も行っています。
Daisho is headquartered in Bishu, one of the world's three largest wool production areas, along with Biella in Italy and Huddersfield in the UK, and values the DNA of the Bishu production area.
Manufacturing originated by production area which supported by high brands and collection brands around the world because of high level of technology and quality of our products is our origin
We use our knowledge of the Bishu production area to plan, manufacture, and large stock original fabrics from various production area’s items around the world.
In recent years, the business with the menswear customers and collection brands increased too, and we are introducing new textiles as well as universal products.