Creation

ダイショーファッションテキスタイル

Sparing no effort from zero is what makes originality.

0からの労力を惜しまないことが、オリジナリティになる。

開発するオリジナルテキスタイルには、大きく分けて2つの方向性があります。
1つは実用性が高いファブリック。
パターン取りがしやすい柄などを意識し、デザイナーから「これを使いたい!」と思っていただけるような柄の提案をすること。
もう1つは、「こんなテキスタイルは見たことがない!」という、デザイナーの好奇心をかき立てるような挑戦的なファブリックです。

当社では産地の企業として専門性のある社員も在籍しています。
0から生地を創る事もでき、そこに時間をかけることにより、他社にはないテキスタイルが出来上がると自負しております。

The original textiles we develop can be divided into two main directions.
The first is highly practical fabrics.
One is to propose patterns with conscious of easy to take pattern those designer thinks "I want to use it!”.
The other is challenging fabrics that arouse the curiosity of designers who say “I have never seen textiles like this before!”.
We also have employees with specialized skills as a company existing in the production area,
We take pride in our ability to create fabrics from scratch if taking the time to do so and be able to produce textiles those no other companies can match.

ダイショーファッションテキスタイル

Expanding the possibilities of textiles with the newest software

最新ソフトでテキスタイルの可能性を拡大。

当社はテキスタイルデザイン専用ソフト4Dbox PLANSを標準装備。企画立案からサンプルアップまでの時間短縮を図り業務の効率化を実現しています。
さらにソフト導入によってデザインシミュレーションの幅も格段に広がり、より多彩なテキスタイルデザインが可能になったことで、お客様からのオーダーにもきめ細やかに対応させていただいております。
また実際のテキスタイルの仕上がりを高精度で画像化したバーチャルサンプルも好評をいただいております。

デザインシミュレーションを行う専任の企画スタッフは取引先ブランドがターゲットとするユーザー層と同世代。
女性が「キレイ」「カワイイ」と感じる等身大の視点を忘れず、ブランドのニーズ、時代性、先進性などをふまえた、新しいテキスタイルを常に企画・ご提案しています。

Our company is equipped with the dedicated textile design software 4Dbox PLANS as standard.
We are working to improve the efficiency of our operation by shorten the time from planning to sample up.
In addition, the introduction of this software has greatly expanded the range of design simulations, which enabling us to create a wider variety of textile designs and to respond to customer orders in a more detailed manner.
The virtual sample, which is a highly accurate image of the actual textile finish, is also very popular.
Our dedicated planning staffs, who conduct design simulations, are the same generation as the user group targeted by the business partner brand
We are always planning and proposing new textiles based on the brand's needs, timeliness, and advancedness, without forgetting the life-sized perspective of women who find them "beautiful" and "cute”.

ダイショーファッションテキスタイル

間塚 有香

Yuka Mazuka

2016年入社 企画

服飾科のある高校を卒業後、中部ファッション専門学校に入学。
デザイナー志望だったものの、学生時代にコンテスト出場にあたり生地デザインを経験し、その面白さに目覚めてこの世界へ。

Joined the company, planning department in 2016
After graduating from a high school with a clothing department, he entered Chubu Fashion College.
Although he wanted to be a designer, he experienced designing fabrics for a contest participation when he was a student, and was awakened to the fun of it and entered this world.

Knowledgeable and experienced personnel are available.

知識と経験を備えた人材が対応。

当社にはテキスタイルやファッションに関し、深く幅広い知識を備えた営業スタッフが揃っています。
生地についてはもちろん、市場調査や社内外のセミナーやOJT、海外研修などで得る知識や情報をお客様に提供し、お客様のよきパートナーとして貢献できるよう育成しております。
営業としてだけでなく企画力も備えていますので、ニーズに応じた的確なご提案をさせていただくことができるのも強みです。

「ものづくり」「人づくり」を創業理念に掲げる当社は、今後もさらなるスキルの底上げと同時に、スタッフ個々の人間力の向上にも努めてまいります。

We have sales staff with deep and wide knowledge of textiles and fashion.
As well as related about fabrics, we provide our customers with knowledge and information gotten from market research, internal and external seminars, on-the-job training, overseas training, etc. and train our staff to contribute as good partners to our customers.
We have not only sales ability but also planning ability, so our strength lies in our ability to make precise proposals those meet the needs of our customers.
Our founding principles are "manufacturing" and "human resource development", and we will continue to raise the level of our skills and improve the human power of our staff each.